Kanskje du bare skal droppe nakenbilder på mobilen?

iPhoneBurka av Ola basert på Burqa av Nadav Barkan og iPhone av  TheNounProject.com Begge med CC by AT 3.0 lisens fra TheNounProject.com

iPhoneBurka av Ola, CC by AT 3.0. basert på Burqa av Nadav Barkan og iPhone av TheNounProject.com Begge med CC by AT 3.0 lisens fra TheNounProject.com

Jeg har tidligere sagt at ingenting som inneholder software er sikkert. Det er et godt utgangspunkt. Jeg har også vært inne på at det kan hende PIN koden på mobilen din vel så gjerne hindrer folk fra å levere den tilbake som fra å misbruke den. Men jeg er på ingen måte IDIOT. Jeg mener absolutt at telefonen bør sikres men vi må gjøre det på en fornuftig måte. Jeg vil du skal vite en ting. Dersom du er utsatt for et målrettet angrep vil du uansett ikke kunne forsikre deg mot alle typer datainnbrudd. Og med utgangspunkt i det første jeg sa er alt egentlig usikkert.

Det er ganske mye som kan skje som ikke vil ødelegge resten av livet ditt. Men det er også enkelte ting jeg kan tenke meg å unngå. For eksempel at de som stjeler mobilen min legger ut nakenbilder av meg. Derfor har jeg en veldig enkel løsning på det. Ikke Ta Nakenbilder Med Mobilen*. Jeg gleder meg til, om det ikke har skjedd allerede,  en eller annen knall tar nakenbilder av kona, eller elskerinnen med iPhonen sin og bildet blir automatisk lastet opp til familiens iPad. Men det er en annen historie.

Om du lurer på sånn ca hvor vanskelig det er å bryte en PIN kode på en Iphone kan du jo se filmen under. Dette er altså lovlig programvare. Digi har også skrevet om denne løsningen fra Micro Systemation.

* Du kan for eksempel heller gjøre det med et kamera og deretter legge det inn på harddisken din, også må du huske å slette bildet. Aller best er å skrive det direkte ut fra minnebrikken også slette bildet. Men dette kommer du uansett aldri til å huske så unngå det fra begynnelsen av 🙂

Legg igjen en kommentar

