Slik finner du ut hvilken side bensintanken er på

Filling petrol hentet fra wikimedia commonsDette innlegget kan i beste fall linkes til design. Men det er for bra til å ikke skrive om. Nå kan det være at jeg har gått glipp av helt vesentlige ting i min oppvekst (sannsynligvis) og har store hull i allmennkunnskapen min (definitivt). Jeg har ganske sikkert en lav interesse for biler så opplys meg gjerne om dette er noe alle vet. Jeg ble for noen uker siden tipset om hvordan en kan se på hvilken side drivstoffluken er plassert på bilen, da satt jeg i en leiebil og skulle fylle diesel, uten å gå ut av den eller henge ut av vinduet i et forsøk på å se luken. Det er så enkelt og subtilt at jeg ble glad både utenpå og inni. Det er så lett å se allikevel så lett å overse. Men aldri skal jeg overse dette igjen.

Problemet oppstår kanskje spesielt for folk (som meg) som snylter på andres biler, eller for de som har to biler og bytter mellom dem. Kanskje klarer du aldri å huske det og treffer ca 50% av tiden selv om du bare har en bil? Løsningen er såre enkel, men først skal du få prøve selv å finne den (om du kan dette fra før burde du ha svitsjet videre til noe annet spennende på nett allerede).

Bildene har jeg stjålet rett fra bilannonser på finn uten hensyn til opphavsrett.

Bildene har jeg stjålet rett fra bilannonser på finn uten hensyn til opphavsrett.

Fant du det?

Bildene har jeg stjålet rett fra bilannonser på finn uten hensyn til opphavsrett.

Bildene har jeg stjålet rett fra bilannonser på finn uten hensyn til opphavsrett.

Så enkelt. Ikke noe større problem enn det. Jeg har sjekket noen få bilmerker uten å ta notater. Men det er langt i fra alle biler som har dette. Har du i din bil og hvilken modell er den?

Bildene har jeg stjålet rett fra bilannonser på finn uten hensyn til opphavsrett.

Bildene har jeg stjålet rett fra bilannonser på finn uten hensyn til opphavsrett.

Hva kan vi lære av dette? Kanskje noe slikt som at genialt design alene ikke er nok. Brukeren må lære å bruke det også!

Legg igjen en kommentar

